Békés álom – könnyek nélkül – Személyre szabott program

Szeretném figyelmetekbe ajánlani Elizabeth Pantley: Békés álom – könnyek nélkül című könyvét. Nekem nagyon tetszett. Jó lett volna, ha akkor találkozom vele, amikor az első gyermekünk született. A szerzőnő filozófiájával és tanácsaival már megismerkedtünk. Itt olvashatod a korábbi írásokat. Most pedig elérkeztünk oda, hogy elkezdhetjük kidolgozni a saját személyre szabott programunkat.

 

A terv és a tíz napos szabály

 

Személyre szabott program

Elizabeth összeállított az olvasóknak egy segédletet, amit használva a korábban felsorolt ötletek gyűjthetjük egy csokorba. Érdemes csak azokat a javaslatokat feljegyezni, ami a mi családunkra vonatkozik. Ettől lesz az egész program egyedi és személyre szabott. Így már elindulhatunk az úton a jobb alvás felé!

„Elérkezett az ideje annak, hogy elkezdjük a munkát és megtanítsuk a babánkat egész éjjel aludni. Az, hogy mennyire hamar látunk eredményeket, azon is múlik, hogy mennyire kitartóan követjük a programot.” /Elizabeth Pantley/

Nagyon átlátható és hasznos gyűjteményt kaphatunk ezzel a technikával, amit utána kimásolhatunk a könyvből és kiragaszthatunk egy jól látható helyre! Az alábbi önmagunkat buzdító szavakat találhatjuk a kimásolható segédlet végén:

„El fogjuk érni a célunkat, ha kitartó, következetes és türelmes vagyok. Csak meg kell nyugodnom, végrehajtanom az elhatározásomat, követnem a programot. … Hamarosan a babám és én aludni fogunk!” 

kép: Pixabay

Tíz napos szabály

Elizabeth tudja, hogy ez a program egy kihívás. Nem egyszerű és nem sétagalopp. Lehet, hogy először lelkes leszünk, aztán kifogyunk a motivációból.

„Sokan úgy fogjuk találni, hogy az, hogy eredményeket érjünk el az alvással kapcsolatosan, nem olyan, mint egy egyenes, zökkenőmentes út. … Jóval inkább olyan, mint egy tánc: két lépés előre, egy lépés hátra. … A jó hír az, hogy ha kitartunk az elhatározásunk mellett, ez a bonyolult tánc el fog vezetni bennünket oda, ahová el szeretnénk jutni.” /Elizabeth Pantley/

A haladás nyomon követéséhez pedig a tíz napos szabályt kell figyelembe vennünk. Akkor fogunk tudni kézzel fogható bizonyítékokat látni, ha az előrelépéseket megvizsgáljuk tíz naponként. Vagyis megnézzük, hogy a korábbi állapothoz képest hol tartunk.

Azért fontos, hogy legalább tíz napon keresztül tartsunk ki a tervünk mellett, mert ennyi idő szükséges ahhoz, hogy a babánk és mi is alkalmazkodni tudjunk az új helyzetekhez.

„A tíz nem valami bűvös szám. …Ha ennél gyakrabban elemezünk, frusztrálttá válhatunk, mert annyira vágyunk a változásra, a jobb alvásra, hogy túl gyorsan várunk sikert.” /Elizabeth Pantley/

kép: Pixabay

Mostantól kezdve

„Mostantól kezdve egészen addig, amíg el nem érjük a kívánt célunkat, minden tíz nap elteltével szükséges lesz, rá, hogy ezt elvégezzük.” /Elizabeth Pantley/

A Békés álom – könnyek nélkül című könyvben találunk két másik segédlet is. Az egyikbe a tíz naponként észlelt feljegyzéseinket írhatjuk. A másikban pedig a pontokon végighaladva, kiértékelhetjük a haladást, illetve felismerhetjük, hogy hol van szükség változtatásra. Tényleg nagyon egyszerű, de beszédes és hasznos táblázatok vannak bennük.

Látszik az írónő hatalmas tapasztalata és rutinja. A nyomtatványok szuperek! Sokat csiszolhattak rajta, mire a végső állapot kialakult. Biztosan nagy segítség volt a tesztcsaládok visszajelzései.

Esetleges változtatások

A kiértékelés során különböző megállapításokat tehetünk:

      • A babánk már átalussza az éjszakát (5 vagy több órát alszik egyhuzamban)
      • Némi változást tapasztalunk
      • Semmiféle változást nem látunk

Amennyiben az utolsó verzió lenne nálunk, ne keseredjünk el! Elizabeth több ponton keresztül igyekszik tanácsokat adni, hogy ilyenkor mi a teendő.

„Megígértem, hogy el tudom érni, hogy a babánk átaludja az éjszakát. Nem ígértem viszont azonnal ható csodamódszert. Az is valószínű, hogy az alvásproblémák még frusztrálóbbá válnak mindenki számára, amikor változtatni akar rajtuk. … Bárcsak átölelhetném azokat, akik ezt élik át!” /Elizabeth Pantley/

kép: Pixabay

Akadályok, rendkívüli helyzetek

A fejezet további részében az esetleges egészségügyi vagy fejlődéstani problémák részletes leírása következik. Ezek sajnos mind zavarhatják a babák alvását. A szerzőnő összegyűjtötte a leggyakoribb tüneteket és megpróbál segíteni is. Természetesen ez nem helyettesíti az orvosi vagy védőnői konzultációt.

 

Az utolsó fejezetek következnek a könyvben. A könnyek nélküli altatás módszerére már fény derült. Most foglalkozzunk egy kicsit az Édesanyákkal! Tarts velem!

Szívesen fogadom a hozzászólások között, hogy ha leírod, hogy neked mennyire tetszik a személyre szabott program és a tíz napos szabály ötlete!

Ez a bejegyzés csak könyvajánló. Bővebb tartalom Elizabeth Pantley: Békés álom – könnyek nélkül című könyv Ötödik, Hatodik, Hetedik, Nyolcadik és Tízedik fejezetében olvasható.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük