Képernyőtudatos család – Digitális oktatás

Haladunk tovább Dr. Devorah Heitner: Képernyőtudatos család című könyvvel. A korábbi írásaimat a könyvről itt találjátok. A technikai vívmányok már elérték az iskolákat is. Úgy tűnik, hogy az oktatás átalakulóban van. Nagyon megosztja a társadalmat ez a kérdés, hiszen mások a szükségletek és az igények. 

Iskolai élet a digitális korban

 

Digitális oktatás

Jelenleg a koronavírus járvány miatt sok iskolában digitális oktatás van. 2020 tavaszán pedig minden iskolában ez került bevezetésre egyik pillanatról a másikra. Azt gondolom, hogy ez egy igen erős váltás volt és sok erőfeszítést vár(t) el a tanároktól, a diákoktól és a szülőktől is.

Úgy gondolom, hogy ki hosszabb, ki rövidebb ideig képet kaphatott a jövőről. Szerintem a digitális világ globális elterjedésének kiszámítható következménye lesz a közoktatás ilyen fajta megoldása. Természetesen nem pandémiás helyzet következtében, hanem közigény és fejlődés szempontjából.

Devorah Heitner könyve még a koronavírus járvány helyzet előtt íródott, de már ebben is szó esik egy amerikában elterjedt modellről az 1:1 programról.

kép: Pixabay

 

Ez a program arról szól, hogy a jelentkező intézményekben központilag laptopot és tabletet biztosítottak minden diáknak. Ez a módszer a tanulás és a tanítás átalakulásáról szól, nemcsak az eszközök használatáról.

A Képernyőtudatos család című könyvben sokat olvashatunk ennek a felfogásnak az előnyeiről és negatívumairól. Érdekes olvasmány úgy, hogy 2020 tavaszától kezdve mi is megtapasztalhatjuk az oktatás ezen formáját.

„Sok szülő tapasztalja, hogy bizony alaposan át kell alakítani az otthoni szokásokat, amint az 1:1 oktatási program megjelenik a gyerek életében.” /Devorah Heitner/

Zavarótényezők

Többféle tanácsot kaphatunk a szerzőtől arra, hogy a gyerek tanulását zavaró tényezőket hogyan iktassuk ki. Devorah Heitner könyvében olyan használható praktikákat oszt meg velünk, amik elősegíthetik a tanulás hatékonyságát.

„Ha azt tapasztaltjuk, hogy a gyerekeinknek meggyűlik a bajuk a zavaró tényezőkkel, amikor tableten vagy laptopon írják a házi feladatot, közösen találjuk ki, hogyan lehetne ezeket megzabolázni.” /Devorah Heitner/

kép: Pixabay

 

Nehézségek

        • Hogyan változott meg a tanár-szülő kommunikáció?
        • Hogyan támogassuk gyermekünket a feladatok megszervezésében és menedzselésében?
        • Mit tegyünk, ha gyermekünk idegen tollakkal ékeskedik, plagizál vagy csal?
        • Hogyan segíthetjük a csoportmunkát az online térben?
        • Mit tegyünk, ha az iskolai kütyühasználat szabályai eltérnek a mi szabályainktól?

A Képernyőtudatos család című könyvben mindegyik témáról szó esik. Számomra nagyon hasznos információkhoz jutottam és sokkal magabiztosabban érzem magam a fenti témákban.

 

Az utolsó fejezet következik a könyvben. A képernyőtudatos hozzáállás kialakításával kapcsolatosan sok információval megismerkedtünk már. Legközelebb a felnőtté válás és a digitális lábnyom témaköréről írok Neked! Tarts velem!

Ha gondolod írd meg egy hozzászólásban, hogy mi a véleményed a fenti témákról!

 

Ez a bejegyzés csak könyvajánló. Bővebb tartalom Dr. Devorah Heitner: Képernyőtudatos család című könyv Nyolcadik fejezetében olvasható.

Vélemény, hozzászólás?