Belső szabadság – Családok

Szeretném figyelmetekbe ajánlani Vekerdy Tamás: Belső szabadság című könyvét. Sok témakörrel már megismerkedtünk. Itt olvashatod a korábbi írásokat. Minden anyuka és apuka egy külön individuum. Egyedi történettel, egyedi világlátással. Mindenki úgy válik szülővé, hogy hoz valamit a saját gyermekkorából. A kérdés az, hogy mi az és mit tudunk kezdeni vele. Sokszor érezzük úgy, hogy terápiára lenne szükségünk, hogy feldolgozzuk a saját életünket. Szülőként pedig nem szeretnénk elkövetni azokat a hibákat, amiket a mi szüleink elkövettek velünk.

Családok, történetek

 

Gyerekkor

„Vajon a család és az iskola nálunk milyen gyerekkort biztosít?” Teszi fel a kérdést Vekerdy Tamás. Vajon mi milyen gyerekkort biztosítunk a gyermekeinknek? A szerző könyvében sokszor felhívja a szülők figyelmét arra, hogy ne vegyék el a gyermeküktől a felhőtlen gyerekkor élményét. Ne akarják túl korán bedarálni és elvenni tőlük a szabad játék lehetőségét.

Sajnos sok példát láthatunk arra, hogy a rossz gyerekkor milyen következményekkel járhat. Talán mi magunk is negatív élményekkel vagyunk tele, amiket a szüleink okoztak számunkra. Mindig van remény. Lehetőséget kellene teremteni magunknak a fejlődésre és az öngyógyulásra. A szerző szerint soha sem késő változtatni és belátni a fontossági sorrendet és segítséget kérni. Azért, hogy helyére kerüljenek a fejünkbe a dolgok, és magabiztosan és tudatosan vágjunk bele a gyereknevelésbe.

kép: Pixabay

Terápia szülőkkel

A terapeuták megfigyelése szerint a gyerekkel való közös munkát jelentősen megkönnyíti, ha a szülő is be van vonva. Hiszen a család állapota, struktúrájának és történetének ismerete nagyon lényeges lehet a kezelések során.

„Ha a szülő nem lát rá a saját működésére, viselkedésére és szokásrendszerére, akkor a gyerekterápia sokkal kevésbé hatékony. … A gyerek tünete a család tünete – azt az egész rendszer vizsgálata nélkül nem lehet helyesen értelmezni.” /Vekerdy Tamás/

Sokféle életutat ismerünk. Mindenki indul valahonnan és különböző erőfeszítések árán el jut valahová. Megfigyelhető, hogy elérni ugyanazt a célt valakinek több energiába kerül, mint másoknak. A személyiségünk sokat fejlődik közben és komoly önismeretre teszünk szert közben, ha odafigyelünk magunkra, érzéseinkre.

kép: Pixabay

 

Sokszor olyan mintákat követünk a nevelés során, amikkel nem is vagyunk tisztában. Nem értjük, hogy mit miért tesszük, és közben nem érezzük jól magunkat a bőrünkben. Rudolf Steiner írta: „Minden nevelés önnevelés”. Vagyis ha hajlandóak vagyunk energiát fektetni abba, hogy dolgozzunk a saját hiányosságainkon, akkor azzal sokat segíthetünk a rendszer működésén.

„Egy nyitott, adaptív, vagy a valóságot magába fogadó magatartás hiteles-hatékony reakciókat ad. … Az ilyen szülők keresik, hogyan tudnák saját magatartásukat megváltoztatni, korrigálni, és már ez az erőfeszítés is jótékony hatású a gyerek számára is.” /Vekerdy Tamás/

A témával kapcsolatos további gondolatokat elolvashatjátok a Belső szabadság című könyv Ötödik fejezetében.

 

A következőkben a spirituális nevelésről lesz szó! Tarts velem és megosztom Veled Vekerdy Tamás gondolatait!

Szívesen fogadom a hozzászólások között, hogy ha leírod, hogy neked mi a véleményed a terápiákkal kapcsolatosan!

Ez a bejegyzés csak könyvajánló. Bővebb tartalom Vekerdy Tamás: Belső szabadság című könyv Ötödik fejezetében olvasható.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük